Print side  Tilføj favoritter  E-mail denne side

Livingstones Luksus Kenya Safari - 14 dage

LIVINGSTONES LUKSUS KENYA SAFARI - 14 DAGE
Eksklusiv safari, der udforsker det nordlige Kenyas safariområder samt Rift Valley og Masai Mara. Der benyttes overvejende fly mellem safariområderne og særlig fokus er derfor på de enkelte områder natur og forskelligheder. Vi overnatter på udvalgte og enestående mindre safaricamps og lodges, der i kombination bidrager særligt til den samlede oplevelse. Vi benytter ikke altid samme kombination af safaricamps på denne tur. Årstiden bestemmer og I har mulighed for eventuelt at afgive ønsker. Rejsen er derfor normalt en individuel rejse - også selv om beslutningen om indholdet overlades til os.
Rejsebeskrivelse
Lodge / Camp
Dag 1 Afrejse fra Danmark
Dag 2, 3 & 4 Samburu / Buffalo Spring
Vi skal med formiddagsfly mod nord til de tørre landskaber ved Buffalo Springs og Samburu. Der tilbringes 3 dage i Samburu, Buffalo Springs og eventuelt også Shaba med safarikørsel 2 gange daglig. Vi opsøger rovdyrene i de tidlige morgentimer, hvor de ofte er på jagt. Indkvartering på Larsens Camp, Saruni Samburu eller Joys Camp.
Dag 5, 6 & 7 Laikipia
Vi flyver til Laikipia, der strækker sig fra det Aberdare til Samburu i nord. Dyrelivet spænder vidt og safariaktiviteterne endnu mere. Laikipia er privatejet og tilbyder safari til fods, natsafari, kamelsafari, safari til hest, kanoture og mere, der netop hører denne type safariområde til. Således oplever vi her Afrika og dyrelivet på en ganske ny måde. Indkvartering på Loisaba Lodge, Starbeds, Ol Malo eller Sabuk.
Dag 8, 9 & 10 Rift Valley
Vi kører nord om Aberdare bjergene til søerne i The Rift Valley (4 timer). Den medbragte frokost nydes ved bredden af Lake Nakuru. Vi kører efterfølgende safari ved søen, der først og fremmest er kendt for de mange lyserøde flamingoer, pelikaner og forskellige storkearter. Naturen omkring søen er storslået. Næsehorn, leoparder, dykkerantiloper og vortesvin opleves ofte på en safaritur. Sidst på dagen fortsætter vi til Lake Naivasha (1 time). Vi overnatter på Chui Lodge. Følgende dag byder på en sejltur på Naivasha søen, safari i Oserian Wildlife Reserve samt en fantastisk vandretur i kløften i Hells Gate Nationalpark. Der er flere aktiviteter at vælge mellem, blandt andet besøg til skole, safari til fods ved Lake Oloidien, natsafari og besøg til blomsterfarm.
Dag 11, 12 & 13 Masai Mara
Turen går nu gennem The Rift Valley mod vest, til en fantastisk afslutning på vor safaritur – Masai Mara. Det farvestrålende gamle krigerfolk, maasaierne (der nu driver kvæg), findes i denne del af Rift Valley. Som vi nærmer os Masai Mara tager dyrelivet til. De næste 3 dage tilbringes i paradiset Masai Mara. Vi kører safari 2 gange dagligt, og en af dagene tager vi frokosten med på en heldagssafari. Den åbne og flade savanne er gepardens jagtmark, og i Masai Mara er der ideelle forhold. I de tidlige formiddagstimer og sidst på dagen ser man dem ofte på udkig efter antiloper og andre smågræssere. Indkvartering på Kilima Camp, Olonana eller Little Governors Camp.
Dag 14 Hjemrejse
Morgensafari på sletterne og om eftermiddagen flyver vi retur til Nairobi. Flyveturen over Masai Maras sletter bliver afslutningen på en fantastisk rejse. Hjemrejse eller tillægsarrangement. Rejsen kan f.eks. afsluttes med ophold ved Kenyas dejlige strande.

Mest læste

Site Map | RSS Feed

Rejsebureau - Safari rejser - Safariture - Rejser til Afrika - Rejser til Sydafrika
Safarilande - Kenya - Tanzania - Botswana - Zambia - Malawi - Zimbabwe - Namibia
Golfrejser - Familiesafari - Bryllupsrejser - Teltsafari - Victoria Falls - Cape Town - Kenyas kyst - Kalahari ørkenen - Hvaler i Sydafrika

Copyright © Livingstone Safari - Afrika rejser - All Rights Reserved.

CMS SYSTEM - SEO optimering & Google Adwords by Media2 A/S.