Print side  Tilføj favoritter  E-mail denne side

Rafiki Safari - 13 dage

RAFIKI SAFARI - 14 DAGE
Safarituren er en udbygning af vores populære safaritur Elefanternes Afrika. Der er indlagt ekstra overnatninger i Samburu og Rift Valley, og så deler vi den lange køretur fra Samburu til Rift Valley med en spændende overnatning i det private safariområde Ol Pejeta i Laikipia.
Rigtig god safaritur, hvis man søger en af de længere ture og ikke ønsker at benytte indenrigsfly til/fra områderne.
Rejsebeskrivelse
Lodge / Camp
Dag 1 Afrejse fra Danmark
Dag 2 Nairobi
Ankomst til Nairobi og indkvartering på Nairobi Serena Hotel i centrum af byen. Om eftermiddagen har vi arrangeret besøg til Karen Blixens hus i forstaden Karen.
Dag 3 Mount Kenya
Køreturen mod nord er på ca. 3 timer. Vi bevæger os mod højlandets hotellerne i skovene. Vi ankommer midt på dagen og eftermiddag, aften og nat tilbringes med at betragte skoven vildt, der kommer til vandhullet ved lodgen. Vi bor normalt Mountain Lodge.
Dag 4, 5 & 6 Samburu / Buffalo Spring
Denne formiddag har vi 3-4 timers kørsel til halvørkenen omkring floden Ewaso Nyiro. Floden, bjergene, sletterne og et dyreliv er særklasse, giver Samburu & Buffalo Springs tilhør blandt Afrikas bedste safariområder. 3 overnatninger giver 2 hele dage og det er en pragtfuld start på en safarirejse. Vi bor normalt på Samburu Simba Lodge.
Dag 7 Laikipia
Vi har ca. 3 timers kørsel til Laikipia, der ligger nord for Aberdare og løber hele vejen mod nord til Samburu. I dette område ligger flere private safariområder og de tilbyder anderledes og spændende safariture. Vi skal blandt andet på safari til fods og på natsafari. Vi bor på Sweetwaters Tented Lodge.
Dag 8, 9 & 10 Rift Valley
Der er ca. 3 timers kørsel til Rift Valley. Dagene i Rift Valley byder på safari ved Lake Nakuru, vandretur i Hells Gate og bådtur på Naivashasøen. Vi bor i safariområdet Soysambu, hvor vi kører safari. Hvis man har behov for yderligere aktiviteter, så kan vi arrangere safari til fods og på hesteryg. Mulighed for besøg til skole i Rift Valley. Vi bor på Elmetaita Serena Camp.
Dag 11, 12 & 13 Masai Mara
Vi rejser videre gennem Rift Valley mod vest til Masai Mara. Denne dag har vi 5-6 timers kørsel, hvoraf en stor del er over de flade græssletter beklædt med akacietræer. Vi har tre dage i Masai Mara med safarikøsel tidlig morgen og eftermiddag eller længere ture, hvor vi medbringe picnicmorgenmad eller frokost.

Vi bor normalt centralt i Masai Mara på Mara Serena Lodge eller i den vestlige del på Kilima Camp eller Kichwa Tembo.
Dag 14 Hjemrejse
Vi returnerer til Nairobi, hvorfra man kan rejse retur til Danmark eller forlængelse rejsen mod kysten eller andre steder i Afrika.

Mest læste

Site Map | RSS Feed

Rejsebureau - Safari rejser - Safariture - Rejser til Afrika - Rejser til Sydafrika
Safarilande - Kenya - Tanzania - Botswana - Zambia - Malawi - Zimbabwe - Namibia
Golfrejser - Familiesafari - Bryllupsrejser - Teltsafari - Victoria Falls - Cape Town - Kenyas kyst - Kalahari ørkenen - Hvaler i Sydafrika

Copyright © Livingstone Safari - Afrika rejser - All Rights Reserved.

CMS SYSTEM - SEO optimering & Google Adwords by Media2 A/S.