Print side  Tilføj favoritter  E-mail denne side

The Great Trek

Spændende rejse med engelsktalende guide gennem Det Sydlige Afrika. Oplev storbyen Cape Town, den storslåede kløft "Fish River Canyon", de kæmpemæssige røde sandklitter i Namibias ørken, ældgamle hulemalerier, safari og ikke mindst det imponerende vandfald "Victoria Falls".

Rejsegruppen er international med interesse i udendørsliv, dyreliv og natur. Aldersgruppe 40-70 år. Gruppestørrelse 4 - 16 deltagere.

Dag 1 • Afrejse fra Danmark

Dag 2 & 3 • Cape Town
Ved ankomsten til Cape Town modtagelse og kørsel til hotellet. Udflugter kan arrangeres fra hotellet. Den følgende dag er der arrangeret en heldagstur rundt på halvøen syd for Cape Town. Her lægger vi vejen forbi Hout Bay og kører via den naturskønne kyststrækning Chapmans Peak til Cape Point Naturreservat. Indkvartering på Protea Breakwater Lodge.

Dag 4 • Namaqualand
Der vil være tid til at besøge det farverige og charmerende V & A Waterfront, inden turen fortsætter mod nord. Vi skal til hjertet af Namaqualand, hvor vi første gang sætter vores telte op. Landskabet i Namaqualand er tørt og barsk. Dog kan man i foråret (september) være heldig at se den tørre jord dækket af tusindvis af vilde blomster.

Dag 5 • Fish River Canyon
Vi krydser grænsen ind til Namibia og har en forholdsvis kort køretur til Fish River Canyon. Når teltene er sat op, fortsætter vi til selve kløften, hvor vi går en tur langs kanten. Ved solnedgang er farverne helt fantastiske.

Dag 6 & 7 • Sesriem / Sossusvlei
Vi fortsætter mod nord til den Namibiske ørken. Undervejs kan vi se, hvordan landskabet og farverne ændrer sig. Den følgende dag besøger vi de imponerende røde sandklitter, som efter sigende er verdens største. Der er planlagt en 5 km gåtur til Sossusvlei, hvor man kan se, former og farver på klitterne ændrer sig med vind og vejr.

Dag 8 & 9 • Swakopmund
Vi kører ud til kysten, hvor første stop er Walvis Bay. Her spiser vi vores frokost, inden turen går videre til byen Swakopmund, som er præget af den tyske kolonitid. Den følgende dag er der et væld af forskellige aktiviteter og udflugter at vælge imellem. F. eks faldskærmsudspring, ballonflyvning, delfintur eller sandboarding (for egen regning).

Dag 10 • Spitzkoppe
Først på dagen besøges Moon Valley med det fascinerende landskab. Det er desuden i dette område, vi kan se den forunderlige Welwitschia plante, som kan blive op til 1000 år gammel. Herfra kører vi længere mod nord til vores camp ved Spitzkoppe bjergene.

Dag 11 • Damaraland
Turen gennem Damaraland bringer os gennem et enormt og barsk område. Naturen her består af høje bjergkæder, tørre stenklædte sletteområder og flodsenge med frodig vegetation. Det er her man finder buskmændendes hulemalerier, som er mere end 1000 år gamle. Vi går en tur i området og betragter de fascinerende hulemalerier.

Dag 12 • Himba folket & Etosha Nationalpark
Først på dagen besøger vi Himba-folket, et stolt og gæstfrit folkefærd, som stadig lever på traditionel vis. Vi er i landsbyen et par timer og lærer om deres levevis og traditioner. Sidst på dagen fortsættes turen til Etosha Nationalpark og vores første safarikørsel.

Dag 13 & 14 • Etosha Nationalpark
Dagene tilbringes med safarikørsel morgen og eftermiddag. Etosha betegnes som et af de vigtigste reservater i Afrika. Den store mængde af dyr og artsvariationen gør besøget til en spændende oplevelse.

Dag 15 & 16 • Okavango floden
Vi fortsætter længere mod nord til Caprivi Strib, en smal stribe af land mellem Botswana, Zimbabwe og Zambia. Vi slår lejr ved Okavango floden og betragter den smukke solnedgang. Den følgende dag er der arranget en sejltur på floden, hvor vi får mulighed for at opleve det unikke fugle- og dyreliv.

Dag 17 • Caprivi Strip
Vi flytter campen længere ind på Caprivi Strip til Kwando floden. Fra campen kan vi betragte flodheste og elefanter, som færdes langs floden. Om eftermiddagen kører vi safari i BwaBwata Nationalparken.

Dag 18 & 19 • Livingstone / Victoria Falls
Vi krydser grænsen til Zambia (eller Zimbabwe), hvor højdepunktet uden tvivl er det storslåede Victoria Falls. Vi bruger dagene til at opleve det lokale marked, besøge vandfaldet og ikke mindst prøve nogle af de mange adrenalin fremkaldende aktiviteter, så som bungy jump og white water rafting (for egen regning).

Dag 20 • Chobe floden
Vi forlader Victoria Falls og ankommer til Botswana. Vi camperer ved Chobe floden, og endnu engang får vi glæde af det rige dyreliv ved floden. Om eftermiddagen er der arrangeret en sejltur på floden.

Dag 21 • Nata (Makgadikgadi Pans)
Turen fortsætter mod syd til Nata, hvor vi sætter campen op. Hvis vejret tillader det, besøger vi det fascinerende Makgadigadi Pans, et umådelig smukt og unikt område.

Dag 22 • Limpopo
Vi sætter campen op for sidste gang tæt på den mægtige Limpopo flod, som danner grænsen mellem Botswana og Sydafrika.

Dag 23 • Johannesburg
Turen slutter, og vi returnerer til Johannesburg. Kørsel til lufthavnen for hjemrejse.

Dag 24 • Hjemkomst
Der er mulighed for at slutte turen i Livingstone på dag 20.

Rejsen arrangeres i samarbejde med vores mangeårige samarbejdspartner Kiboko Adventures.

Mest læste

Site Map | RSS Feed

Rejsebureau - Safari rejser - Safariture - Rejser til Afrika - Rejser til Sydafrika
Safarilande - Kenya - Tanzania - Botswana - Zambia - Malawi - Zimbabwe - Namibia
Golfrejser - Familiesafari - Bryllupsrejser - Teltsafari - Victoria Falls - Cape Town - Kenyas kyst - Kalahari ørkenen - Hvaler i Sydafrika

Copyright © Livingstone Safari - Afrika rejser - All Rights Reserved.

CMS SYSTEM - SEO optimering & Google Adwords by Media2 A/S.