Print side  Tilføj favoritter  E-mail denne side
BOTSWANA ADVENTURE - 17 DAGE
Bliv ét med naturen på denne spændende teltsafari i Botswana. Højdepunkterne på turen er besøget hos Buskmændende - det specielle folkefærd, som lever i Kalahari ørkenen, Okavango Deltaet med det fascinerende dyreliv og enestående natur samt det imponerende vandfald "Victoria Falls".
Afrika er et fantastisk safariland

Rejsebeskrivelse
KIBOKO ADVENTURES - TELTSAFARI NIVEAU III
Dag 1 Afrejse fra Danmark
Dag 2 Ankomst til Johannesburg
Modtagelse i lufthavnen og indkvartering på Protea Hotel Waterfront den første nat.
Dag 3 Kalahari Ørkenen
Vi forlader Johannesburg tidligt om morgenen og kursen sættes mod Kalahari ørkenen i Botswana. Aftenen tilbringes omkring bålet - stjernehimlen er helt fantastisk her ude i ørkenen.
Dag 4 Kalahari - Buskmændene
Vi flytter campen hen til en landsby i Kalahari. Vi skal besøge Buskmændende og lære om deres usædvanlige levevis i ørkenen.
Dag 5 Maun
Vi ankommer til Maun, som er sidste stop inden turen går ind i Okavango Deltaet. Vi forbereder os på turen, som de næste par dage foregår i 4-hjulstrukne safaribiler.
Dag 6 & 7 Okavango Deltaet / Moremi
Fra safaribilen udforsker vi Moremi reservatet tidlig morgen og igen om eftermiddagen. Vi får også mulighed for at opleve dyrelivet fra kanalerne i deltaet, hvor vi sejler i de lokales kanoer - “Mokoro”, som den kaldes.
Dag 8 & 9 Khwai (Moremi)
Længere mod øst ligger Khwai, som er et smukt område med grøn vegetation, palmetræer og et fantastisk dyre- og fugleliv. Vi kører safariture om morgenen og om eftermiddagen.
Dag 10 Planet Baobab
Efter den sidste morgensafari kører vi retur til Maun, hvor vi ankommer ved frokosttid. Kørsel til Planet Baobab, hvor vi overnatter.
Dag 11 & 12 Livingstone / Victoria Falls
Vi krydser grænsen til Zambia, og kører til Livingstone by ved Victoria Falls. Her er aktivitetsmuligheder nok; tag på safari på elefantryg, flyv over vandfaldet i helikopter eller prøv det berømte bungy jump over Zambezi floden.
Dag 13 Chobe floden
Vi sætter vores camp op ved bredden af Chobe floden. Her er en smuk udsigt, fantastiske solnedgange og en overflod af vilde dyr.
Dag 14 Khama Rhino Sanctuary
Så går turen atter mod syd og vi ankommer til Khama om eftermiddagen. Næste morgen er der mulighed for tracking af næsehorn og giraf, safarikørsel og vandreture. Disse ture er for egen regning.
Dag 15 Limpopo
Den sidste overnatning på turen er på grænsen mellem Botswana og Sydafrika. Vi overnatter tæt på Limpopo floden.
Dag 16 Johannesburg og hjemrejse
Turen slutter i Johannesburg. Kørsel til lufthavnen. Hjemrejse.
Dag 17 Hjemkomst

Mest læste

Site Map | RSS Feed

Rejsebureau - Safari rejser - Safariture - Rejser til Afrika - Rejser til Sydafrika
Safarilande - Kenya - Tanzania - Botswana - Zambia - Malawi - Zimbabwe - Namibia
Golfrejser - Familiesafari - Bryllupsrejser - Teltsafari - Victoria Falls - Cape Town - Kenyas kyst - Kalahari ørkenen - Hvaler i Sydafrika

Copyright © Livingstone Safari - Afrika rejser - All Rights Reserved.

CMS SYSTEM - SEO optimering & Google Adwords by Media2 A/S.